院・心
|
| 2単位
| 秋学期火2
| 担当教員
| 溝川
| MIZOKAWA 科目名
|
| 生涯発達心理学研究Ⅱ
| Seminar on Life-span Developmental Psychology Ⅱ 高専人科目名
|
| 生涯発達心理学Ⅱ
| 概要/Outline
|
認知発達及び社会性の発達に関するテキスト・研究論文の講読を通じて,発達心理学の最新の研究動向に触れるとともにその研究手法を学ぶ。 | This course deals with current research in developmental psychology. Through reading research articles and/or a text book, class presentations, and discussions, students will learn social and cognitive development in childhood and the methodology of developmental research.
| 到達目標/Objectives
|
文献購読を通じて,認知発達及び社会性の発達,並びにその研究手法に関する理解を深める。 | The aim of this course is to promote understanding of social and cognitive development in childhood and the methodology of developmental research.
| 授業の内容/Contents
|
初回の授業でオリエンテーションを行い,発表スケジュールを組む。各回の授業で受講生が文献の概要に関する発表を行った後,その内容に関して全体で討議する。 | This course consists of student presentations and full-class discussions. Students are expected to read and comment on empirical research articles and/or a text book and to participate in discussions.
| 教科書/Textbook
|
初回の授業で提示する。 | To be announced in the first class.
| 参考書・参考資料/References
|
授業内で適宜紹介する。 | To be announced whenever necessary.
| 成績評価方法/Evaluation
|
発表内容並びに議論への参加度から総合的に評価する。 | Your course grade is to be evaluated based on the following: - Quality of presentations - Degrees of contribution to discussions
| 履修条件/Conditions
|
特になし | There are no prerequisites for this course.
| その他の注意/Remarks
|
初回に発表スケジュールを組むため,必ず出席すること。 | This course will be taught in Japanese.
| |