学部
| 心理社会行動コース
| 選必Ⅱ2単位
| 秋学期金3
| 担当教員
| 永野
| NAGANO 科目名
|
| 応用行動学演習Ⅰ
| Seminar on Applied Behavioral Science 対象学年
| 3年
以上
| 他学部受講
| 不可
|
| 時間割コード
| 0225500
|
| 概要/Outline
|
中学から高校、そして高校から大学の教育接続について、入試制度、学力、測定、評価の問題を多角的な視点から論じ、考察を深める。
| n this course, we consider on university admission systems, scholastic abilities, measurements and evaluations, and connective educations from junior high to high to university.
| 到達目標/Objectives
|
高校および大学入試制度に関する目的と狙いを知り、教育政策の分析に必要な知識と能力を養う。
| After finishing this course, you will acquire the knowledges and skills which are required to study educational politics.
| 授業の内容/Contents
|
高校入試や大学入試に関する資料や論文、さらに教育制度に関する規則や入試データ等を活用して受講者全員で議論を行う。受講者には、指定された内容を報告する役割と、コメンテーターの役割が求められる。
| We will discuss the topics mentioned above utilizing papers, materials, and data. All participants are expected to make presentations and provide comments in the classroom.
| 教科書/Textbook
|
特に指定しない。適宜紹介する。
| Introduced if necessary.
| 参考書・参考資料/References
|
特に指定しない。適宜紹介する。
| Introduced if necessary.
| 成績評価方法/Evaluation
|
発表Ⅰ(30%)、発表Ⅱ(30%)、および授業への取り組みの姿勢(40%)により評価する。
| Group presentation (1st 30%, 2nd 30%), and contributions to the class (40%).
| 履修条件/Conditions
|
特になし。
|
| その他の注意/Remarks
|
履修者には公立高校の高校入試制度(出身県は問わない)および日本の大学入試制度についての基本的知識を身につけておくことが望ましい。
| Participants are expected to have some basic knowledges of the high school entrance examination system in your prefecture and university entrance examination systems in Japan.
| |